Основним у
діяльності школи на сучасному етапі має стати девіз:
«Допоможи мені
це зробити самому».
Ідеально
відповідає цій потребі проектна діяльність, бо вона сприяє активному залученню
учнів до продуктивної творчої праці.
Поради учням:
Як працювати в парах
Робота в парах є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи сприяє набуттю вмінь і навичок співпраці, активного слухання, висловлювання, переконання, вироблення спільного рішення. Роботу в парі варто організувати так:
- Разом прочитайте надане завдання й інформацію стосовно його виконання.
- Визначте, хто говоритиме першим.
- Викладіть свої думки та погляди на проблему по черзі.
- Дійдіть спільної думки.
- Визначте, хто представлятиме результати роботи класу, підготуйтеся до презентації.
- мову тіла: сідайте обличчям до того, з ким говорите, нахиляйтеся вперед, установіть контакт очима;
- допомагайте співрозмовнику говорити, використовуючи звуки та жести заохочення: кивок головою, доброзичлива посмішка, слова “так-так”;
- в разі потреби ставте уточнюючі запитання, які допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з уже відомого. Наприклад: “Ти справді маєш на увазі, що ...?” “Чи правильно я зрозуміла, що....?".
- висловлюйтеся чітко, по суті справи, наведіть приклади, пояснюйте свої думки.
- Давати поради.
- Змінювати тему розмови.
- Давати оцінки особі, котра говорить.
- Переривати.
- Розповідати про власний досвід.
Для ефективного спілкування у парах необхідно зважати на кілька моментів.
Зверніть увагу на:
Запам’ятайте, чого не слід роботи під час активного слухання:
- Давати поради.
- Змінювати тему розмови.
- Давати оцінки особі, котра говорить.
- Переривати.
- Розповідати про власний досвід.
_____________________________________________________________________________
Як працювати в малих групах
Робота в малих групах сприятиме набуття навичок спілкування та співпраці. Після того як учитель об’єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час (3-5 хв.) має виконати це завдання й представити результати своєї групи.
Швидко розподіліть ролі в групі. Оберіть головуючого, посередника, секретаря, доповідача.
Головуючий (спікер):
- зачитує завдання групи;
- організовує порядок виконання;
- пропонує учасником групи висловитися по черзі;
- заохочує групу до роботи;
- за згодою групи визначає доповідача.
Секретар:
- коротко й розбірливо веде записи результатів своєї групи;
- як член групи він має бути готовим висловити думку групи під час підбиття підсумків або допомогти доповідачеві.
Посередник:
- стежить за часом;
- заохочує групу до роботи
Як організувати роботу:
Об’єднайте учнів у групи, визначте, хто з них висловлюватиметься першим і запропонуйте обговорити свої ідеї один з одним. Визначте час для обговорення. По завершенні часу на обговорення кожна група представляє результати роботи, обмінюється своїми ідеями та аргументами з усім класом.
Немає коментарів:
Дописати коментар